آموزش دوچرخه سواری

آموزش دوچرخه سواری

سعی می کنم آموزش های روز دوچرخه سواری در این جا قرار بدم
آموزش دوچرخه سواری

آموزش دوچرخه سواری

سعی می کنم آموزش های روز دوچرخه سواری در این جا قرار بدم

مدل های دوچرخه کوهستان

دوچرخه کوهستان

به همان صورت که از نام دوچرخه کوهستان مشخص است این سبک از دوچرخه برای مسیرهای خاکی طراحی شده است. اما کار به اینجا ختم نمیشود و دوچرخه کوهستان به هفت رده دیگر تقسیم میشود که کاربری هر کدام را از دیگری متفاوت می کند بنابراین شناخت آنها برای انتخاب و یا خرید دوچرخه بسیار مهم است. در ادامه کاربری این هفت سبک را به همراه تصاویر آنها می توانید مشاهده و مطالعه کنید.

دوچرخه Hard Tail با Full Suspension

نوعی از تقسیم‌بندی دوچرخه کوهستان براساس طراحی و نوع کمک‌فنر به کار رفته در آن صورت می‌گیرد و شامل دوچرخه‌های Hard Tail و Full Suspension است. Hard Tail  معمولا به دوچرخه‌هایی گفته می‌شود که تنها دارای یک کمک‌فنر هستند یا کمک‌فنری ندارند.
Full Suspension  به دوچرخه‌هایی گفته می‌شود که بعلاوه کمک در دوشاخ جلو دارای یک کمک‌ در چرخ‌ عقب هم هستند. این دسته از دوچرخه‌ها فریمی دوتکه دارند؛ به‌نحوی‌که دارای یک بخش مثلثی در قسمت جلوی دوچرخه و یک بخش دیگر در سمت عقب دوچرخه هستند.

تفاوت دوچرخه Hard Tail با Full Suspension

حال شاید این سئوال برایتان پیش آید که چه فرقی میان دوچرخه‌های Hard Tail و Full Suspension  وجود دارد؟ در واقع این سبک دوچرخه سواری است که مشخص می کنم که کدام برای شما بهتر است! اگر شما دوچرخه‌سوار حرفه‌ای نیستید، خرید دوچرخه‌ Full Suspension با توجه به اینکه دارای یک کمک‌فنر دیگر در چرخ عقب است، تنها برایتان هزینه‌ای اضافه ایجاد می‌کند. در چنین شرایطی، استفاده از دوچرخه‌های Hard Tail به‌صرفه است. دوچرخه‌های Full Suspension بیشتر برای حرکت فرود در مسیرهای کوهستانی استفاده می‌شوند تا به واسطه‌ی کمک‌فنر دومی که در چرخ عقب قرار دارند، فشار بسیار کمتری به دسته و چرخ‌ها منتقل شو


انواع دوچرخه کراس کانتری

در ابتدای شناخت دوچرخه های کوهستان بدانید یک اصل کلی وجود دارد هر چه به انتهای این جدول بروید طراحی دوچرخه ها به شکلی می شود که برای رکاب زدن کمتر و پیمایش مسیرهای ناهموار تر صورت می گیرد. به این شکل که در ابتدای این جدول دوچرخه کراس کانتری برای رکاب زدن بیشتر و پیمایش مسیرهای ناهموار کمتر طراحی شده است و در انتهای این جدول دوچرخه دانهیل قرار دارد  که فقط برای پیمایش مسیر های بسیار سخت و سرپایینی از شیبهای تند طراحی شده است. یک راه ساده برای تشخیص دوچرخه های کوهستان مقدار بازی کمک جلو آنها است این روش می تواند به شما کمک کند که قبل از اینکه نگاهی به دفترچه کاتالوگ یا وب سایت شرکت تولید کننده بیاندازید به راحتی بتوانید تشخیص دهید که آن دوچرخه در چه رده بندی قرا دارد. بصورت مثال دوچرخه کراس کانتری بازی دوشاخ جلو آن 10 یا 11 سانتیمتر است و برای دوچرخه دانهیل که برای مسیرهای سرپایینی بسیار خشن طراحی شده است بازی کمک دوشاخ(پاشاخ) جلو آن 20 سانتیمتر است. بنابراین به دوشاخ های استفاده شده دقت کنید. جدا از آن لوازم هر رده  با هم تفاوت دارد. که در نگاه اول شاید برای تشخیص سبک یک دوچرخه کمی سخت باشد اما بازی کمک دوشاخ جلو معیار خوبی است.

در ادامه بصورت کامل تفاوت ها توضیح داده خواهد شد.


دوچرخه کوهستان / کراس کانتری Cross country


مقدار بازی دوشاخ جلو (کمک جلو)  10 یا 11 سانتیمتر

کمک عقب: در بعضی از مدل ها کمک عقب دارد و در بعضی خیر (بستگی به انتخاب رایدر یا همان دوچرخه سوار و مسیر مسابقه دارد)

این سبک از دوچرخه کوهستان پرطرفدار ترین سبک در دوچرخه کوهستان است که خود به دو دسته حرفه ای و غیر حرفه ای تقسیم می شود. سبک غیر حرفه ای به نام کوهستان اسپرت،  sport xc و یا با نام های مشابه شناخته می شود که در عنوان بعدی آن را معرفی می کنیم. در این سبک: مدل دوچرخه کراس کانتری برای مسابقات حرفه ای طراحی شده است و برای خرید یک مدل خوب آن باید حداقل چیزی حدود 2هزار دلار هزینه کنید که برای ارزش پول ریال ما در ایران بسیار گران خواهد شد جدای از این سبک از دوچرخه مناسب یک دوچرخه سوار حرفه ای است. و اصلا گزینه خوبی برای شروع دوچرخه سواری و  یا دوچرخه سواری در شهر مناسب نیست.بنابراین این مدل فقط برای حرفه ای ها است.

راهنمای خرید نهایی ما به بهترین دوچرخه های کوهستانی سال 2019

انتخاب بهترین دوچرخه کوهستان می تواند مانند تجارت پیچیده به نظر برسد. تنوع بی نظیر انواع دوچرخه ، ناگفته نماند که مجموعه ای از فناوری و اصطلاحات حیرت انگیز پیرامون آنها ، بسیار زیاد است.


با این حال ، برای اکثر مردم - و به خصوص هنگام شروع کار - بودجه عامل اساسی هنگام جستجوی دوچرخه جدید است.


چقدر حاضر به خرج کردن شدید می تواند بر آنچه ارائه می شود تأثیر بگذارد و به راحتی می توان به دوچرخه کوهستان در یک فروشگاه یا آنلاین نگاه کرد و با برچسب قیمت حیرت انگیز متصل به بسیاری از آنها کنار گذاشته شد.


این گفته است ، فقط به این دلیل که می توانید پول زیادی صرف کنید به این معنی است که شما نیاز دارید. تقریباً در هر نقطه قیمتی می توانید دوچرخه های توانا بگیرید ، اما البته ویژگی های اساسی وجود دارد که باید در سطوح مختلف انتظار داشته باشید.


بهترین دوچرخه کوهستان ارزان

ونتتا Carrera بهترین بازیگر است

Carrera's Vendetta با عملکرد برتر Russel Burton / Inmediate Media است

بهترین دوچرخه کوهستانی ارزان

شما می توانید از حدود 400 پوند / 450 یورو / 520 دلار یک دستگاه قابل استفاده در خارج از جاده دریافت کنید ، اما مواردی از این دست وجود دارد.


یک راننده دوچرخه گفت سیستم تعلیق در چرخ های جلو و عقب ، باید با این نوع پول خوب رانندگی کنید ، و از هرگونه دوچرخه تعلیق کاملاً پاک باشید.


این دوچرخه به طور قابل ملاحظه ای سنگین تر از دوچرخه های "سخت" یا جبهه های سخت و بدون تعلیق خواهند بود و واحدهای تعلیق ارزان و بدون کنترل تعبیه شده برای آنها احتمالاً صدمات بیشتری نسبت به عملکرد خوب خارج از جاده دارند.


اگرچه یک دوچرخه کاملاً سفت و سخت ممکن است اساسی به نظر برسد ، طراحی ساده تر بدان معنی است که پول بیشتری در قاب ها و اجزای آن خرج می شود - به طور بالقوه در طولانی مدت این معامله را بهتر می کند.


به گفته این ، تعداد زیادی از دوچرخه با چنگال تعلیق جلو عملکردی با این قیمت وجود دارد ، و ممکن است از منابع غیر منتظره به دست بیایند.

https://www.bikeradar.com/

http://docharkhehmag.ir/