آموزش دوچرخه سواری

آموزش دوچرخه سواری

سعی می کنم آموزش های روز دوچرخه سواری در این جا قرار بدم
آموزش دوچرخه سواری

آموزش دوچرخه سواری

سعی می کنم آموزش های روز دوچرخه سواری در این جا قرار بدم

شما به نحو نادرستی دسته‌های دوچرخه را می‌گیرید

  1. شما به نحو نادرستی دسته‌های دوچرخه را می‌گیرید

برای افراد مبتدی بسیار متداول است که با بازوهای کشیده و هنگامیکه برای اولین بار شروع به دوچرخه سواری می‌کنند، دسته‌های دوچرخه را اشتباه در دست بگیرند. شرمن می‌گوید: این یک اشتباه بزرگ است زیرا نداشتن کمی خم در آرنج، بازوهای شما را خسته می‌کند، به مچ‌هایتان آسیب می‌رساند و مانور دادن با دوچرخه و جذب تکان‌های غیر منتظره در جاده را سخت‌تر می‌کند. درعوض، این ترتیب قرارگیری دستها را که از شرمن است را، امتحان کنید:

  • بسیار مبتدی: به آرامی‌دستهایتان را روی hood دسته‌های دوچرخه، که قسمت بالایی دسته‌های دوچرخه است، و درست در کنار ترمز قرار دارد قرار دهید. انگشتان باید بطور آزادانه به دور ترمزها پیچیده شده باشند، بطوریکه در تمامی اوقات به آنها دسترسی داشته باشید.
  • متوسط: دست‌هایتان را روی قسمت صاف دسته‌های دوچرخه (قسمتی که به شما نزدیکتر است) قرار دهید و انگشت شست‌تان را دور میله بپیچید. به یاد داشته باشید: مگر اینکه دوچرخه‌ی شما دارای ترمز خطی باشد (دوچرخه‌های مبتدی معمولا آن را ندارند)، ترمزها کمی دورتر قرار دارند.
  • پیشرفته: موقعیت ایده آل دوچرخه سواری هنگامی است که شما در drops یا پایین‌ترین بخش دسته‌های دوچرخه که به سمت بیرون خم می‌شوند، سواری کنید، در حالیکه دست‌هایتان مستقیما پشت اهرم‌های ترمز قرار دارند. این به شما امکان می‌دهد که مرکز ثقلتان را پایین بیاورید و شما را استوارتر می‌کند. همچنین به شما قدرت نفوذ بیشتری روی ترمزها می‌دهد و شما را آیرودینامیک‌تر می‌کند (یعنی شما سریع‌تر دوچرخه سواری خواهید کرد).

مانند تمامی ورزش ها اگر بدن آمادگی نداشته باشد و شخص ورزش های سنگین (از هرنوعی ) انجام دهد دچار آسیب دیدگی خواهد شد . بنابراین باید ورزش ها و نرمش ها را بطور سبک شروع کرد و به تدریج بر مقدار و حجم آن افزود . در دوچرخه سواری سرعتی ، نباید یکباره ( بدون داشتن تجربه و آمادگی قبلی ) و برای مدت زمان طولانی برروی دسته فرمان خم شد ، بلکه باید به تدریج و مرحله به مرحله این کار را انجام داد.

اگر شما از دوچرخه سواری دچار کمردرد شده اید و دوچرخه سواری را کنار گذاشته اید ، دوچرخه خود را بردارید و پس از انجام تنظیمات متناسب خود ابتدا از مسافت های کم شروع کنید . ملایم رکاب بزنید به تدریج مسافت ها را بیشتر کرده و مدت رکاب زدن را افزایش دهید . در مراحل اولیه ، زمین های هموار و بدون شیب را انتخاب و از دنده های سنگین استفاده کنید . کرپی را بالا بیاورید تا کمرتان در حالت مناسب تری قرار گیرد ، برای کمتر وارد شدن تنش به ناحیه بالای کمرتان می توانید از دستکش های ویژه استفاده کنید ویا توسط نوار و اسفنج های ویژه دسته فرمان و شاخ گاوی ها را بپوشانید.

در حین دوچرخه سواری ، هراز چند گاهی خود را به عقب بکشید تا ستون فقرات شما به سمت عقب خم شود و عضلات کمر شما استراحت کند . دوچرخه سواران کوهستان اگر دچار کمردرد شدند ، نباید در سربالایی ها رکاب بزنند یا روی زمین های خیلی ناهموار دوچرخه سواری کنند و نباید حرکات انفجاری انجام دهند و همچنین نباید از دنده های نادرست سبک در مسیرهای ناهموار که نیاز به دنده های سنگین دارند استفاده کنند. تنظیم صحیح دوچرخه در جلوگیری از ابتلاء به کمردرد بسیار مهم و موثر است .

۱- فاصله بین زین و دسته فرمان : فاصله بین نوک زین تا دسته فرمان باید به اندازه طول یک آرنج تا نوک انگشتان بعلاوه چهار انگشت باشد.

۲- ارتفاع لوله زین : بهترین ارتفاع زمانی است که پس از نشستن برروی زین ، پاشنه پای شما روی پدال بوده و زانوهای شما خم نشده باشد . لازم به ذکر است در هر کدام از تنظیمات فوق نباید کرپی فرمان یا لوله زین بیشتر از حدی که روی آنها حک شده است بالا بیایند ، چون در غیر اینصورت احتمال شکستن آنها بسیار زیاد است ، هرکسی که به ورزش حرفه ای روی می آورد اگر تعادل نداشته باشد هر لحظه امکان بروز کمردرد برای او وجود دارد اما با انجام فعالیتها و نرمش های مختلف می تواند ریسک آسیب دیدگی را کاهش دهد.

موارد زیر در عدم بروز این مشکل شما را یاری می کنند :

تنظیم صحیح دوچرخه متناسب با شخص . بنابراین یک کنترل و تنظیم زودگذر برروی دوچرخه تان بد نیست .

دسته فرمان روی دوچرخه های هیبرید و جاده‌ای حدود ۵/۲ سانتی متر باید پایین تر از سطح زمین باشد، در دوچرخه های کوهستان این اختلاف باید ۱۰-۵ سانتی متر باشد . در مسابقات دسته فرمان را بیش از اندازه پایین نیاورید . من مطمئن هستم شما سلامتی خودتان را قربانی چند ثانیه زودتر رسیدن نخواهید کرد. هیچگاه به یکباره ارتفاع کرپی فرمان را کم نکنید بلکه هر چند روز یکبار ۵/۰ سانتی متر تغییر ارتفاع دهید تا به حد مطلوب برسید.هدف از انجام تغییرات، جلوگیری از بروز کمردرد و یا کاهش دردکمر و لذت بردن از دوچرخه سواری است .کرپی فرمان را می توان تا حدی بالا بیاورید که احساس راحتی کنید، فقط نباید بیشتر از علامت حک شده برروی آن بالا بیاورید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.